INVESTIGACIONS DEL POBLE DE CENTELLES

Som els alumnes de cicle mitjà de l’Escola Xoriguer que durant el primer trimestre hem dut a terme unes investigacions relacionades amb el poble de Centelles i totes les nostres inquietuds sobre aquest.

Per poder dur a terme les investigacions, primer vam fer una sortida on vam veure el poble des d’un lloc enlairat, sota el Puigsagordi i vam observar la situació i els voltants del municipi. També vam fer una visita pel centre amb l’Anna Chávez que ens va explicar i situar els llocs més importants en la història de Centelles.
Per treballar ens hem dividit en petits grups i cadascun ha investigar un aspecte: l’Ajuntament que per conèixer com funcionava vam anar a veure el Sr. Alcalde, les festes del municipi, els edificis fent maquetes de situació, els carrers i els seus noms, el comerç on es concentra i quins tipus de botigues hi ha, quins problemes de contaminació hi ha en el poble per la qual cosa hem parlat amb el tècnic de medi ambient i també hem investigat amb els nens i nenes del cicle quines millores farien, tant al poble com en alguns parcs.

Per treballar tot això hem utilitzat diferents materials per fer recerca: llibres de coneixement, internet, mapes del poble, mapes interactius online i fins i tot fotografies aèries. També hem fet diferents enquestes sobre temes relacionats amb les investigacions que hem plasmat en diferents gràfiques.

Finalment hem exposat els treballs davant de la resta de companys utilitzant formes diferents: vídeo, power-point, maquetes, cartolines,… el resultat ha estat molt interessant i hem après moltes coses que no sabíem de Centelles.