FILOSOFÍA XORIGUER

Hola soc la Nora i tinc onze anys, he fet aquesta entrevista perque: Penso que pot ser interessant  veure diferentes filosofies de diferentes escoles. Espero que mentres llegiu aquest article pugeu pensar la vostra opinió.

ENTEVISTA: Contestada per Nuria Sabata mestra de l’escola Xoriguer de Centelles. Començem!!!!!!!!

A quantes escoles has estat fent de mestra?

He estat fent de mestra en dues, molt poquet i en quatre, uns quants anys. En total sis escoles fent de mestra.

En totes ensenyaven igual?

Quan vaig començar majoritàriament feiem servir llibres per cada asignatura. De totes maneres vaig estar molts anys fent de mestra de català en un poble que els nens i nenes parlaven castella. Doncs vam començar a buscar maneres de fer-los aprendre el català d’altres  maneres que no només siguin els llibres.

Han canviat les formes d’ensenyar en aquests darrers anys?

Si, en aquests darrers anys l’ensenyament ha anat canviant i ara ho fem a través de: Projectes, propostes, investigacions, de maneres diferents, ja que no es fan servir els llibres com a mètode tradicional. (Tot i que hi ha escoles que encara fan servir el mètode tradicional.)

Creus que en que siguin diferents les formes d’ensenyament s’aprèn lu mateix?

D’aquesta manera jo penso que hi ha nens que potser no estaven motivats per seguir un llibre, no els interessa tant els llibres perquè és una  cosa més memorística. En canvi de la manera  que s’està fent servir actualment penso que hi ha més nens i nenes interessats, per tant son mes aprenentatges. Son coses que es viuen més de prop que serveixen per la vida i per tant mostren  més interès per aprendre. En canvi ara ho fem amb una forma més entenedora  i que entenguis més el que estàs fent. A part abans tenies que aprendre moltes dades com ara: Quan havia nascut  aquest, quan havia mort aquest…..   i de aquestes coses el cap de 15 dies ja no te’n recordes. En canvi ara aquestes coses memorístiques no son necsesaries, bueno havera després estan les coses necessàries com ara: Saber escriure bé, les llengües, operacions… Pero no es una cosa memorística.

Entrevistadora: Nora Lasa.