Menjadora d’ocells

Aquest curs 2013/2014, des de la comissió verda de l’escola, s’ha incorporat un nou projecte: la menjadora d’ocells. Es va instal·lar al pati de l’escola i els alumnes de 3r n’estan fent l’observació,  inicialment s’ha basat en percebre quins són els aliments que desapareixen i pensar quin tipus d’ocells podem trobar a la zona  que segueixin aquest tipus d’alimentació.  Van posar-hi  blat, mill, blat de moro, cacauets i pipes i, fins ara, els dos últims són els aliments que s’ha detectat que desaàreixen.

Aquest és únicament l’inici d’un projecte que pot donar molt de sí i que té com a base la descoberta i la motivació de l’interès de tots els nens i nenes basat en l’observació.

El Coneixement ha de començar a través dels sentits. Així, per què començar amb una exposició verbal de les coses, i no amb una observació real? (J. Comenius 1657)