Hort

El fet de disposar d’un hort ecològic dins del mateix pati de l’escola creiem que és el mode més apropiat d’oferir una educació mediambiental als nens i nenes. Aquest treball té implícits molts objectius perquè es basa en la cura, el respecte i la defensa envers la natura a partir de petits detalls com són: treballar la terra, cuidar-la, plantar, observar el creixement i els canvis, recollir… Tot aquest treball fomentarà i estimularà el seu interès per la terra i creixeran estimant-la i valorant-la.

L’avi Joan ve a l’escola i s’encarrega de la gestió de l’hort: què s’hi pot plantar i quan, com podem fer la terra més fèrtil…  Així doncs, tenim una eina més d’ensenyament pràctic amb la finalitat de gaudir de la natura i conèixer tota la riquesa que ens pot oferir si la respectem. Alhora, els nens i nenes podran observar els canvis de ritme de la natura, l’impacte de les diverses estacions i aprendran coneixements que únicament es poden viure treballant-los.

Néixer per a existir. Existir per a experimentar. Experimentar per a aprendre. Aprendre per a viure. Viure per a estimar. I estimar per a ser feliç. (Borja Vilaseca)

Hort 3

Hort 5