AMPA: Projecte Camadoca – Les Òlibes

Published on 02/04/2014 under Ampa

Com molts de vosaltres sabeu, ja que els nens i nenes us ho han explicat, ja tenim aquí les òlibes!

D’on surt aquest projecte tan engrescador? doncs com recordareu durant el curs 2012/2013 els alumnes de l’escola van fer una visita al Centre de Conservació i Fauna CAMADOCA.

Aquest curs 2013/2014 la Comissió Verda proposa a l’equip directiu la possibilitat de fer un projecte d’apadrinament d’algun animal del centre. Un cop acceptada la proposta per part de l’escola es tira endavant el projecte d’apadrinament de 3 òlibes (dues nascudes a Camadoca i l’altra al Centre de Recuperació de Fauna de Torreferrussa). Arrel d’això els amics de CAMADOCA ens proposen de fer un  seguiment de l’alliberament assistit d’aquestes tres aus.

Hem construït doncs una caixa-niu i hi hem incorporat una càmera per fer-ne el seguiment per internet. La caixa-niu s’ha instal·lat a la Crusella de l’Ollich on viu en Roc de p4 amb els seus pares, l’Anna i en David.

Avui els amics de CAMADOCA han portat les òlibes a l’escola, i les han anellat davant dels nens explicant-los com i perquè es feia.

Ara ja són a les seva nova casa i properament podreu accedir a veure vídeos i/o amb un enllaç la visió en directe del que estant fent les òlibetes. Cal programar-ho i tenir els permisos, hi estem treballant!

Olibes_en _

* Aquest projecte s’ha dut a terme amb el permís del Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, Alimentació i Medi Natural i acomplint el protocol de requisits establert en aquests casos.

** Agraïm l’assessorament i l’acompanyament incondicional de l’Oriol i la Núria de Camadoca, les explicacions d’en Marc sobre les òlibes a l’escola i l’assessorament tècnic d’en Jordi Baucells. També la disponibilitat d’en David Aumatell i l’Anna Vila per oferir-nos un espai a casa seva per instal·lar-hi la caixa-niu.

Tagged: ,